Nominace 2016

Činohra ženy  |  Činohra muži  |  Balet ženy  |  Balet muži
Opera ženy  |  Opera muži  |  Opereta, muzikál ženy  |  Opereta, muzikál muži

Opera

nominace na Cenu Thálie 2016 za mimořádný jevištní výkon

Barbora Polášková

Role: Carmen
Název opery: Carmen
Hudba: Georges Bizet
Libreto: Henri Meilhac a Ludovic Halévy na motivy novely Prospera Mérimého
Dirigent: Petr Šumník
Režie: Jana Andělová Pletichová
Premiéra: 24. 4. 2016
Slezské divadlo Opava

Barbora Polášková se s Carmen setkala nejprve na scéně Moravského divadla v Olomouci a zkušenosti z této inscenace promítla i do své zatím poslední kreace na jevišti Slezského divadla v Opavě, kde vytvořila suverénní výkon po pěvecké i herecké stránce. Od prvního okamžiku, kdy se její Carmen na jevišti objeví, je v centru pozornosti všeho dění. Přesto Carmen nehraje prvoplánově jako ženu-vampa, ale jako mladou ženu, v jejímž srdci je místo pro víc mužů.

Jana Sibera

Role: Ophélie
Název opery: Hamlet
Hudba: Ambroise Thomas
Libreto: Michel Carré a Jules Barbier podle tragédie Williama Shakespeara Hamlet ve francouzské adaptaci Alexandra Dumase staršího a Paula Meuriceho
Dirigent: Tomáš Brauner
Režie: Radovan Lipus
Premiéra: 3. 3. 2016
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

Jana Sibera postihla vývoj Ophélie od důvěřivé dívky polichocené zájmem prince, jehož proměnu nemá možnost pochopit, až po rozsáhlou scénu šílenství. Ta v jejím podání není jen brilantním pěveckým číslem s koloraturami, které suverénně zvládla, ale nářkem ztrápené ženy, navíc obtížené těhotenstvím.

Pavla Vykopalová

Role: Káťa
Název opery: Káťa Kabanová
Hudba: Leoš Janáček
Libreto: Leoš Janáček podle dramatu Alexandra Nikolajeviče Ostrovského
Dirigent: Ondrej Olos
Režie: Robert Carsen
Premiéra: 7. 10. 2016
Národní divadlo Brno

Pavla Vykopalová byla postavena před náročný úkol: vytvořit titulní postavu v inscenaci, která vznikla již před řadou let, prošla mnoha divadly a díky videozáznamu je celosvětově známá a ceněná. Z porovnání jejího výkonu s kreacemi jejích předchůdkyň vyšla vítězně. Oproti určité české inscenační tradici, kdy je Káťa pojímána jako oběť brutálního okolí, akcentovala umělkyně rozporuplné rysy Kátiny osobnosti, zejména její až patologickou senzibilitu, přičemž po pěvecké stránce dostála na vysoké úrovni všem nárokům obtížné role.

širší nominace:

Jana Dvořáková - role Pallade v inscenaci L’Asilo d’Amore (Hof-Musici Český Krumlov)
Tereza Mátlová - role Konstance v inscenaci Únos ze serailu (Severočeské divadlo Ústí nad Labem)
Marta Reichelová - role Komorná v inscenaci Powder Her Face (Národní divadlo Brno)
Ivana Rusko - role Liška Bystrouška v inscenaci Příhody lišky Bystroušky (Jihočeské divadlo České Budějovice)
Kristýna Vylíčilová - role Evička v inscenaci Zakletý princ (Jihočeské divadlo České Budějovice)

Schválila odborná porota ve složení: Zbyněk Brabec (předseda), Jan Dehner, Magdaléna Hajóssyová, Helena Havlíková, Ivan Ruml, Tomáš Šimerda a Jan Štych.

Nominace podle kategorií

Činohra ženy  |  Činohra muži  |  Balet ženy  |  Balet muži
Opera ženy  |  Opera muži  |  Opereta, muzikál ženy  |  Opereta, muzikál muži
 

NOMINACE

 
 

© 2007-2017 Herecká asociace | ilustrace: Adolf Born | Archivováno NK ČR | Web by CZECH MULTIMEDIA INTERACTIVE