Nominace 2017

Činohra ženy  |  Činohra muži  |  Balet ženy  |  Balet muži
Opera ženy  |  Opera muži  |  Opereta, muzikál ženy  |  Opereta, muzikál muži

Opera

nominace na Cenu Thálie 2017 za mimořádný jevištní výkon

Markéta Cukrová

Role: Poutník
Název opery: Láska na dálku
Autor hudby: Kaija Saariaho
Autor libreta: Amin Maalouf
Dirigent: Marko Ivanović
Režie: Jiří Heřman
Premiéra: 24. 3. 2017
Národní divadlo Brno

Markéta Cukrová skvěle souzněla s mezzosopránovou rolí Poutníka, průvodce a zároveň hybatele děje, ve vynikající brněnské inscenaci meditativní opery soudobé finské skladatelky Kaiji Saariaho o milostné touze trubadúra Joufré Rudela a velkoleposti ideálu absolutní lásky s „tristanovskými“ monology o osamělosti, střetu snů a reality, iluzí a skutečnosti. Ve výrazu se přibližovala až k mefistofelské poloze ďábelského pokušitele a tajuplného manipulátora. Markéta Cukrová si tak poslední době výrazně rozšiřuje svoji specializaci na barokní hudbu (Purcellova Didona v Brně) o opery soudobé (mj. chůva Bianca v Brittenově Zneuctění Lukrécie v Ostravě).

Maida Hundeling

Role: Desdemona
Název opery: Otello
Autor hudby: Giuseppe Verdi
Autor libreta: Arrigo Boito
Dirigent: Jakub Klecker
Režie: Ivan Krejčí
Premiéra: 19. 10. 2017
Národní divadlo moravskoslezské Ostrava

Maida Hundeling je častým a vítaným hostem našich operních scén, kde vytvořila řadu pozoruhodných postav. Přestože v současné době zpívá dramatický obor, její technické vybavení jí umožnilo zpívat i lyrickou roli Desdemony. Pod vedením činoherního režiséra Ivana Krejčího vytvořila působivou postavu ženy, která se nemůže vyrovnat s chorobnou žárlivostí svého muže. Po pěvecké stránce předvedla výkon hodný evropské operní hvězdy – stříbřitá pianissima ve výškách dokázala rozvinout do plného forte.

Kateřina Kněžíková

Role: Adina
Název opery: Nápoj lásky
Autor hudby: Gaetano Donizetti
Autor libreta: Felice Romani
Dirigent: Ondrej Olos
Režie: Magdalena Švecová
Premiéra: 20. 10. 2017
Národní divadlo Brno

Paletu výkonů v italských belcantových operách v poslední době rozhojnila sopranistka Kateřina Kněžíková o roli Donizettiho Adiny. Pěvecky i typově jí skvěle odpovídá a může v ní jiskřit i svým komediálním hereckým talentem. V brněnské inscenaci je její Adina za nafoukanou filmovou hvězdu obletovanou další filmovou star – seladonem Belcorem – nebo autoritativním režisérem Dulcamarou, než pochopí opravdovou lásku rekvizitáře Nemorina.

širší nominace:

Jitka Klečanská - role Mezzosoprán v inscenaci Pravidla slušného chování v moderní společnosti (Národní divadlo Brno)
Marta Reichelová - role Soprán v inscenaci v inscenaci Pravidla slušného chování v moderní společnosti (Národní divadlo Brno)
Dora Rubart Pavlíková - role Astrea v inscenaci La contesa de´ numi (Ensemble Damian Olomouc)
Daniela Straková Šedrlová - role Soprán v inscenaci Pravidla slušného chování v moderní společnosti (Národní divadlo Brno)
Alžběta Vomáčková - role Johanka z Arku v inscenaci Panna orleánská (Divadlo F. X. Šaldy Liberec)

Schválila odborná porota ve složení: Zbyněk Brabec (předseda), Magdaléna Hajóssyová, Helena Havlíková, Ivan Ruml, Tomáš Šimerda a Jan Štych.

Nominace podle kategorií

Činohra ženy  |  Činohra muži  |  Balet ženy  |  Balet muži
Opera ženy  |  Opera muži  |  Opereta, muzikál ženy  |  Opereta, muzikál muži
 

NOMINACE

 
 

© 2007-2018 Herecká asociace | ilustrace: Adolf Born | Archivováno NK ČR | Web by CZECH MULTIMEDIA INTERACTIVE